Bedrijfskleding als marketingstrategie

Bloghopper

Herkenbaarheid van je bedrijf is toch wel het allerbelangrijkste aspect voor het behalen van succes. Een effectieve en praktische manier om je bedrijf op de kaart te zetten is d.m.v bedrijfskleding. Bedrijfskleding met logo en eventueel een websitenaam of telefoonnummer geeft een professionele indruk op potentiële klanten. Vertegenwoordigers of personeel van je bedrijf komen verzorgd voor de dag en worden serieus genomen, omdat ze deel uitmaken van een team. Laat beroepskleding aansluiten op je marketingsplan om verder te groeien.

Welke bedrijfskleding past bij mijn bedrijf?

Naast de juiste uitstraling hebben voor bestaande en nieuwe klanten heeft kleding ook de functie om lekker te zitten tijdens de werkdag. Een stratenmaker heeft andere behoeftes wat betreft kleding dan bijvoorbeeld een taxichauffeur. Kleding hoort voldoende bewegingsvrijheid te bieden tijdens de uitoefening van het werk en een mate van bescherming bij manuele arbeid. Denk maar aan extra inzetstukken bij de knieën voor de stratenmaker en een net pak van ademende stof voor de taxichauffeur. Elke beroepsgroep zal haar eigen voorwaarden hebben voor gepaste kleding. Bedrijfskleding is slijtvaster en kan geleverd worden in kleine tot ruime maten.

Van zzp-er tot multinational

Het maakt niet uit hoe groot je bedrijf is, want bedrijfskleding draagt bij aan de positieve indruk die een klant van je heeft. Aangezien het kleding is dat je gebruikt voor de uitoefening van je beroep, kun je deze kosten declareren bij de belastingdienst. Deze investering betaald zich dus terug. Laat de kleuren van je logo terugkomen in de kleurkeuze van je kleding waardoor je meer opvalt. Een goed voorbeeld hiervan is McDonald’s die in Amerika jarenlang hun personeel in rode blouses met hun bekende gele logo presenteerden. Laat je adviseren en inspireren tot het beste kledingontwerp dat bij je bedrijf past.