Bloghopper
Image default
Dienstverlening

Vitamine winkels doen goede zaken

Sportvoeding en schoonheid-van-binnenuit zijn twee categorieën die voor aanzienlijke groei zorgen bij De Vitamine Winkel. In het nieuwe rapport “De Vitamine Winkel Gezondheid & Welzijn Trendrapport 2022” bespreekt het bedrijf welke producttypen in 2021 een stijgende verkoop zagen en welke een dalende verkoop.

Het rapport benadrukt dat het essentieel is om naar de overheersende trends van vorig jaar te kijken, omdat “de gezondheids- en welzijnsindustrie voortdurend moet evolueren om aan de veranderende consumentenbehoeften van een innovatiegedreven markt te voldoen. Dit is vooral waar tijdens de onvoorspelbare jaren van de COVID-pandemie, die aanzienlijke gevolgen hebben gehad voor de gezondheid, psychologie en sociale omgevingen van consumenten. Het analyseren van de meest gewilde welzijnstrends zal helpen deze industrie – en belangrijker nog, onze klanten – gezond en sterk te houden.”

Sport en Schoonheid

“In 2021 had de sportvoedingsafdeling van De Vitamine Winkel zijn beste jaar sinds 2016,” zei Jan, hoofdhandelaar voor de sportvoeding- en gewichtsbeheerafdeling van De Vitamine Winkel, in het rapport. “We zagen een duidelijke versnelling in al onze belangrijke categorieën toen klanten hun focus op fitness hernieuwden, volgend op de trage periode die velen van ons hadden tijdens het hoogtepunt van de pandemie.”

Het rapport vermeldt dat de verkoop van belangrijke sportvoedingsproducten, zoals eiwitten en pre- en postworkout supplementen, in 2021 ten opzichte van 2020 “enorm steeg”, met een groei in de dubbele cijfers. Preworkout supplementen leidden de verkoopgroei met 56%, gevolgd door postworkout supplementen met 46% en eiwitpoeder met 25%.

Volgens het rapport “ervaart de categorie sportvoeding een uitzonderlijk sterke groeitrend. De gebruikersbasis diversifieert, met meer vrouwen en oudere consumenten, en sportvoedingsproducten worden steeds vaker aangenomen voor gezondheidsvoordelen die verder gaan dan traditioneel gebruik in de sportschool en atletische prestaties.”

Schoonheid-van-binnenuit presteerde ook sterk voor De Vitamine Winkel in 2021, met een groei van 12% in de verkoop van supplementen voor haar-, huid- en nagelgezondheid. Binnen die categorie groeiden de verkopen van collageenproducten indrukwekkend met 21% in 2021.

Consumenten willen ook eiwitten, kant-en-klare dranken, immuniteit en mentale gezondheidsproducten

De klanten van De Vitamine Winkel tonen ook actieve interesse in de categorieën eiwitten (plantaardig en niet-plantaardig), kant-en-klare dranken, immuungezondheid en mentale gezondheid, meldt de winkel.

https://www.duic.nl/partnerbijdrage/wat-is-de-beste-vitamine-winkel-van-2024/