Nooit meer een klant mislopen

Bloghopper

Als je een ondernemer bent heb je er vast ook wel eens last van gehad, een gemist telefoontje van een potentiele klant. Over het algemeen gebeurt dit alleen bij bedrijven met weinig werknemers en die geen vast werknemer hebben die alle telefoontjes opneemt. Ben je een zelfstandig ondernemer? Dan weet je precies waar we het over hebben. Jij bent de enige die de telefoon kan opnemen voor bestaande klanten en potentiele klanten. Eigenlijk is heb je helemaal geen tijd om continu de telefoon op te nemen en klanten te helpen, dit begint aardig op je zenuwen te werken. Dat gaat weer ten koste van de plezier in je werk. Dit zal nooit een positief effect hebben op je bedrijf en zal ten koste gaan van de klantvriendelijkheid. Het is zelf mogelijk dat de klant dan naar een concurrent gaat die wel klantvriendelijk zijn. Dit is niet je intentie en een gemiste kans voor het bedrijf.

Voor dit soort kleine ondernemingen is een telefoonservice. Op deze manier kan je de telefoon laten opnemen door een extern bedrijf. Het is natuurlijk ook een mogelijkheid om een vaste medewerker aan te nemen, maar dit is over het algemeen niet rendabel voor kleine ondernemingen. Een antwoordservice is dan ook een goed alternatief voor kleine ondernemingen. Het is niet duur, want je betaald een klein bedrag per maand. Dit zijn een soort van abonnement kosten, daarnaast betaal je ook per gesprek een klein bedrag. Dan kan je als zelfstandige ondernemer je tijd beter verdelen en wordt je niet onaangenaam verrast door een bellende klant als je druk bezig bent. Je houdt een stuk meer tijd over voor andere zaken. Een antwoordservice heeft werknemers die zicht inlezen over jouw bedrijf en op die manier de klanten van gepaste informatie kunnen voorzien.

http://www.bizziphone.com