Leven van je webwinkel? Via deze stappen lukt het je!

Benut je kansen

Wanneer je veel tijd besteed aan het onderhouden van je webwinkel en daarnaast meerdere uren per week werkt kan dat zijn tol eisen. Stel jezelf de vraag waarom je gestart bent met je webwinkel: om dit naast je huidige baan te doen of om je droom waar te maken en ervan te kunnen leven? Wanneer je inziet dat er een forse winstgroei valt te behalen zal je een serieuze overweging moeten maken om te kiezen tussen je huidige baan en de droom van je webwinkel.

Als ondernemer ben je altijd bezig

Als ondernemer zal je veel zelf willen doen en weinig uit handen geven. Een negen-tot-vijf mentaliteit komt hier niet bij te pas. Belangrijk om te weten: niet alles moet je zelf willen doen! Doe waar jezelf het best in bent en geef de andere taken uit handen. Neem jezelf als ondernemer hierin serieus, dan zullen anderen jouw webwinkel ook als serieus ervaren. Als ondernemer zal je veel buiten reguliere werktijden werken, aangezien dat het moment is dat sociale media het meest bezocht worden. Deze tijden zijn daarom het meest van belang om contact te maken met je doelgroep. Op webwinkelcommunity kun je veel tips vinden van andere ondernemers die gestart zijn met een eigen webwinkel!

 

Maak het je eigen

Het hebben en onderhouden van een eigen webwinkel is hard werken. Echter, wanneer je doet wat je leuk vindt zal je daar veel energie van krijgen. Probeer je eigen draai te geven aan al het werk dat je moet verrichten. Richt het zo in dat de verschillende taken zo soepel mogelijk in elkaar overlopen. Je kan niet meer doen dan je best, dus verwacht niet te veel van jezelf, je doet wat je kunt doen! Blijf in jezelf investeren door middel van cursussen, workshops en trainingen die je kunt volgen. Op deze manier word je tevens in contact gebracht met andere mensen voor het uitbreiden van je netwerk. Een andere manier om contact te krijgen en je ervaringen te delen is via een webwinkelforum waar je je ervaringen kunt delen met andere ondernemers.

 

Focus op je doelgroep en trek ze aan

Bezoekers van je webwinkel zijn mogelijke klanten. Wanneer je je wilt focussen op je doelgroep, vraag jezelf dan af wat zij leuk vinden, wat zij willen of nodig hebben voor het oplossen van een probleem? Kom met een oplossing: wat kun jij hen bieden wat zij willen of nodig hebben voor het oplossen van een probleem? Wanneer je communiceert met je doelgroep, probeer vanuit hen te denken.

 

Vertrouwen krijgen en behouden

Zorg ervoor dat je bezoekers en je mogelijke klanten je gaan vertrouwen. Bezoekers willen weten met wie ze te maken hebben. Het is dus goed om een pagina toe te wijden aan wie jij bent, wat je te bieden hebt, wat je bestaansrecht is en wat de voorwaarden zijn van je webwinkel. Het dialoog aangaan met je je bezoekers en mogelijke klanten bevordert het vertrouwen in je webwinkel. Bied een goede service door het beantwoorden van vragen en klachten. Dit is zeker van waarde voor de waardering van je webwinkel. Goede reviews van bezoekers en klanten vergroot het vertrouwen bij andere bezoekers en klanten. Door een goede service te bieden weten mensen dat jij in staat bent om professioneel te handelen.

 

https://forum.webwinkelcommunity.nl/