Een bedrijf introduceren op een buitenlandse markt

Bloghopper

Identificeer uw doelmarkt

Als u eenmaal vertrouwd met het runnen van een nieuw bedrijf, moet u er eerst voor zorgen dat er in het buitenland een markt is voor de producten of diensten die uw bedrijf verkoopt. Krijg voorkennis van sommige lokale mensen waarmee u bevriend bent om te weten welke mensen het meest waarschijnlijk uw producten zullen kopen of gebruik zullen maken van uw diensten. U kunt dan uw marktsegmenten identificeren om effectief in te spelen op de specifieke behoeften van klanten die in de gecreëerde segmenten thuishoren.

Maak een gelokaliseerde website voor uw doelland

Wanneer u tegenwoordig zaken doet, moet u ervoor zorgen dat zowel de fysieke als de virtuele aspecten van uw bedrijfsaanwezigheid aan bod komen. Bedrijfsleiders weten hoe belangrijk het is om een zakelijke website te hebben om de online aanwezigheid te verbeteren en de verkoop te stimuleren. In een vreemd land, maakt u uw website aantrekkelijk en efficiënt door het creëren van een versie in de lokale taal. U kunt het best een beroep doen op een vertaalbureau om u hierbij te helpen.

Overweeg de aankoop van een landcode-domein om uw website aan te passen aan uw doelland. Als uw doelland bijvoorbeeld Frankrijk is, kan de aankoop van een .fr-domein uw zakelijke website relevanter en toegankelijker maken voor lokale bezoekers.

Pas uw SEO-strategie aan aan het nieuwe land

Een andere reden waarom de aankoop van een landcode-specifiek domein voordelig is, is vanwege de relatie met de SEO-strategie die u gaat toepassen. Hier moet u uw vestiging zowel fysiek als virtueel zichtbaar maken. Uw fysieke winkel moet een volledig adres hebben dat online toegankelijk is, vooral wanneer gebruikers de lokale kaart of mappen raadplegen. Uw contactgegevens moeten ook beschikbaar zijn op uw zakelijke website om uw website meer zoekmachinevriendelijk te maken. Over zoekmachines gesproken, het is niet altijd zo dat Google nog steeds de dominante zoekmachine in dat land is.

Kijk eens naar andere zoekmachines, vooral lokale, omdat deze de populairdere keuze zijn voor lokale webzoekers. U zult ook moeten overleggen met een lokale SEO-deskundige om de marketingstrategieën van uw bedrijf af te stemmen op een lokaal aangepaste SEO-aanpak om het efficiënt te maken.

Pas uw website hosting en inhoud aan

Uw website hosting moet zo dicht mogelijk zijn bij het land waar uw bedrijf actief is. De servers van uw website moeten zich op deze gespecificeerde locaties bevinden om uw zakelijke website sneller te laten laden en hoger te laten rangschikken in de zoekopdrachten op het web. Het hebben van een snel laadbare website verbetert de SEO ranking en geeft een positieve gebruikerservaring voor de bezoekers van de site. De inhoud van uw website is ook een cruciale factor in de promotie van uw bedrijf. Zoals eerder vermeld, zal het kennen van de taal van uw doelland in uw voordeel werken.

Hoewel Engels een universele taal is, maakt het plaatsen van inhoud in de moedertaal van de lokale bevolking uw website toegankelijker. Hoewel er veel taalvertalingswebsites en -bronnen online beschikbaar zijn, loont het de moeite om voorzichtig te zijn met de context en de ideeën die u probeert te posten, dus u zult een lokale vertaler of een erkend vertaalbureau moeten inhuren. Goeie inhoud moet de lezers en bezoekers van de site overtuigen om meer te lezen en te kopen van uw bedrijf.

Het starten van een bedrijf en het promoten ervan op een buitenlandse markt kan zowel spannend als uitdagend zijn. Om exclusief voordeel te halen uit een internationale onderneming, moet men ook goed voorbereid, flexibel en aanpasbaar zijn aan veranderingen in culturele, linguïstische en sociale normen. Als u de tips die we hebben gegeven kunt toepassen, samen met uw planning, bent u op weg naar een succesvolle internationale zakelijke onderneming.