Bloghopper
Image default
Aanbiedingen

Maak kennis met dé tool voor benchmarking

Meer bezoekers en omzet voor je webshop? Dat is de wens van iedere ondernemer! Maar dit komt niet zomaar aanwaaien: je doet er dan ook goed aan om gebruik te maken van handige hulpmiddelen. Er zijn tal van tools beschikbaar waarmee je het optimale uit je data haalt om zo jouw webshop succesvoller te maken, zonder dat je hierbij teveel concessies doet. Maar hoe kom je aan deze data en hoe verwerk je dit op de beste manier? Hier lees je alles over Price Monitoring Tool, dé tool van dit moment voor benchmarking. Zo haal jij alles uit je groeiende e-commerce bedrijf.

Wat is de Price Monitoring Tool?

De Price Monitoring Tool is een tool van Bigshopper, een bedrijf dat webshops voorziet van interessante data voor onder andere het vergelijken van prijzen. Dit stelt je in staat om efficiënter te adverteren, kosten te besparen en de concurrentie voor te blijven. Met de Price Monitoring Tool kies je voor optimaal gemak: je kunt eenvoudig en snel benchmarks op prijzen maken. Doordat je meteen alle data van Google Shopping paraat hebt, is het direct mogelijk om een overlap te zien tussen jouw productaanbod en het aanbod van je concurrenten. Met de tool filter je op merk, categorie, EAN, één of meerdere concurrenten, inclusief of exclusief verzendkosten. 

Maar er zijn nog veel meer manieren waarop je de tool kunt toepassen binnen jouw webshop. Filter ook op het verschil tussen de prijzen van de goedkoopste en de duurste aanbieder, om zo te ontdekken hoe jij een goede prijs bepaalt voor je producten waarmee jij interessanter bent voor de klant dan je concurrent. De Price Monitoring Tool is beschikbaar in alle Europese landen waar Google Shopping beschikbaar is.

Dit zijn de voordelen van een benchmark tool

Er zijn een aantal manieren waarop de Price Monitoring Tool zich onderscheidt van andere, soortgelijke tools. Met deze tool til je de online marketing van jouw bedrijf naar een hoger level. Je krijgt inzicht in prijzen van concurrenten, waardoor je zelf je eigen campagnes kunt optimaliseren. Behalve inzicht in de prijzen van je concurrenten zijn er meer voordelen waar je met de Price Monitoring Tool van profiteert:

–       Inzicht: je krijgt inzicht in de overlap tussen je het productaanbod van je eigen webshop en die van concurrenten, maar ook ten opzichte van de goedkoopste en duurste aanbieder.

–       Optimaliseren: er zijn meerdere manieren waarop je jouw e-commerce bedrijf optimaliseert middels de Price Monitoring Tool. Denk aan de prestaties van campagnes, het opsplitsen van campagnes op product sets en het genereren van feed om zo custom labels te gaan gebruiken op de Google Shopping feed.

Het belang van online marketing

Als e-commerce ondernemer is online marketing van groot belang. Het is dé manier om je te onderscheiden van concurrenten. En met de hulp van waardevolle tools ben je in staat om je Google Shopping campagnes te optimaliseren en meer uit je onderneming te halen. En dankzij de mogelijkheid bij de Price Monitoring Tool om uit meerdere pakketten te kiezen, ben je altijd in staat om een keuze te maken die goed bij jouw onderneming aansluit. Met het gebruik van innovatieve technologie voor benchmarking en online marketing krijg je inzicht in de concurrentie en haal je hier alleen maar voordeel uit!