Bloghopper
Image default
Marketing

Hoger in Google ranken

Hoe kom je hoger in Google? Maar vooral ook: hoe zorg je dat je daar blijft staan? Google is een van de meest gebruikte zoekmachines ter wereld, maar wist je dat YouTube en zelfs Facebook ook als zoekmachine gebruikt kunnen worden? Adverteren in een zoekmachine (SEA) kan op meerdere manieren. Het is belangrijk om tijdens het adverteren je resultaten te optimaliseren (SEO). Op deze manier haal jij het meest uit zoekmachine marketing.

Bovenaan in Google

Om ervoor te zorgen dat je hoog in Google komt te staan is het belangrijk om goed vindbaar te zijn. Op deze manier worden jouw producten of diensten zichtbaar bij je doelgroep. Dit kan dus zoals net ook al benoemd door te adverteren of te optimaliseren of beter nog door het allebei te doen. Met deze twee strategieën kun je jouw zichtbaarheid stapje voor stapje vergroten, waardoor je ook steeds hoger in Google komt. Je kunt hierbij gebruik maken van specifieke zoekwoorden. Deze zoekwoorden moeten wel relevant zijn voor je doelgroep, dus kijk van tevoren goed waar je doelgroep veel op zoekt. Als je dat eenmaal weet kun je heel gericht targeten. Waar dat goed voor is? Je haalt zo meer mensen naar je website en vervolgens kun je deze mensen klanten maken.

Onderdelen

Als je zoekmachine marketing gaat toepassen voor jouw bedrijf kan dit nogal een klusje zijn. Je moet namelijk letten op de twee onderdelen: zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine marketing (SEA). Als je niet weet hoe je dit precies moet doen kan het een tijdrovende klus worden. Je kunt er daarom voor kiezen om een online marketing bureau in te zetten. Dit online marketing bureau is gespecialiseerd in zoekmachine marketing en weet beide strategieën zo te combineren dat het jou uiteindelijk wat gaat opleveren.

Aanpak

Een online marketing bureau zal je meestal gaan helpen in drie stappen. De eerste stap die er samen met jou genomen wordt is een analyse maken. Er wordt gekeken waar je doelgroep naar zoekt, er wordt gekeken waar concurrenten kansen laten liggen en welke strategie jou een hoge positie in Google kan bezorgen. Er wordt dus gekeken of er SEO, SEA of beiden wordt toegepast. Vervolgens wordt de strategie uitgevoerd. Er wordt content voor je gemaakt en er wordt gezorgd dat er linkbuilding wordt gebruikt. Als laatste wordt er een rapportage gemaakt. Maandelijks wordt er dan besproken wat de werkzaamheden op dat moment zijn, welke resultaten er behaald zijn en waar er in de nieuwe maand op gefocust wordt.

 

https://tools2grow.nl/zoekmachine-marketing-specialist/

Gerelateerde artikelen

INTERNETBUREAU AMSTERDAM BLOG OVER DE STARTUP

Site voor zakelijke fotografie rendeert!

Prijs en promotie: Creatieve prijsstrategie├źn